11 d’abril 2009

Nyoquis de patata

Veure el Peter, el nòvio de la Gina, fent nyoquis a la taula de la cuina amb quatre coses que tenia a mà per "improvitzar" un sopar em va obrir la ment a que, al cap i a la fi, podem fer a casa la gran majoria del que mengem! Ja tenia en ment començar a provar de fer pa, cookies, muffins, etc, però em sembla que començaré per la pasta i variants ;)

El Peter bull unes quantes patates, i quan ja estan, les pela. Agafa un tupper i amb una forquilla les tritura amb mantega i sal. Buida la taula del menjador, hi pasa un drap, i acte seguit l'empastifa de farina. El Peter agafa la pasta de patata i la comença a amassar amb farina, a les seves mans sembla molt fàcil però em fa pensar que és una bona manera de fer músculs en comptes d'anar al ginmàs. No sé quanta farina hi posa, però li queda una boleta molt mona, que parteix en varies parts amb un ganivet i de cada part en fa un xurro molt llarg i prim com els que feiem al cole amb plastelina, que talla en fragmente de la mida i forma d'una falange del meu dit petit. El Peter agafa tots els nyoquis i els enfarina perquè no s'enganxin, i mentrestant posa aigua al foc. Quant aquesta ja està bullint, hi tira els nyoquis. Només queda escórre'ls i cruspirse'ls amb la salsa que es vulgui. Compte que atipen molt!

Em pregunto si deu ser gaire difícil fer nyoquis de gustos, per exemple nyoquis de pastanaga, de moniato...

2 comentaris:

Na Galaena ha dit...

Nyoquis de pastanaga: FET!

Nota: amb tres patates mitjanes i una pastanaga surten nyoquis per unes sis racions.

Anònim ha dit...

Que be!! Moltes felicitats per haver-ho provat i per la innovacio de la pastanaga! La propera vegada que en cuinem ho provarem! Si que atipen si! Les meves salses preferides: tomaquet amb amb all i alfabrega o crema de llet i formatges. Nyam!