14 de maig 2010

Fideus a la cassola

Feia ja molts dies que m'alimentava de restes de la nevera, així que avui em venia de gust cuinar. I com que el meu receptari particular (la mama) no contestava el telèfon, m'he inventat una recepta de fideus a la cassola amb els ingredients que he trobat per casa, vet-ho aquí:



Ingredients:

peix (en el meu cas, rap congelat heredat de la ex-companya de pis)
una ceba
dos tomàquets
Fumet de peix
vi blanc
ametlles, julivert, all i pinyons per la picada

He començat sofregint la ceba i els tomàquets pelats i tallats mentres descongelava el peix. Després, he passat el peix, tallat a daus, per la paella, no sé si això era necessari o què ja que després igualment s'afegirà a la mescla, però no estava segura de si quedaria ben fet, i com que lo de passar per la paella es fa amb la carn, ho he adaptat. Més tard l'he afegit al sofregit juntament amb una fulla de llaurer i un raig de vi blanc. Ho he deixat coure. Mentres, he barrejat aigua amb el fumet (deshidratat d'aquells de la casa Magi, no us penséssiu, no ho havia utilitzat mai, a veure què tal) i l'he posat a bullir. Després, tocaven els fideus, els he abocat a la paella, remeno un parell de voltes i hi he tirat el caldo de peix en ebullició. I a que es faci!

Mentrestant, és el moment de la picada: en una mà de morter, s'hi aixafa un all amb el julivert, les ametlles i els pinyons. Després, he trobat per internet que el que es fa normalment és deixatar-ho (atenció amb el verb, què bonic) amb un líquid, per exemple caldo de peix. Quan ja l'he tingut lligada, he afegit la picada a la paella, i ho he remenat fins que els fideus eren cuits.


Mmm, fa bona olor! Estic per intentar un allioli per acompanyar, només pateixo pel meu company, que és al·lèrgic però m'ha comentat que li encanta!