29 d’agost 2012

Tzatziki

Es tracta d'una salsa grega a base de iogurt i cogombre que es pot prendre com a aperitiu o bé acompanyant altres plats com el corder a la brasa o els falafels. Pel que he llegit va amb oli d'oliva... però també n'he vist versions sense, més lleugeres i amb un gust diferent. El truc en ambdues versions és intentar que no quedi massa líquida.

250 g de iogurt
1 cogombre petit
un raig d'oli d'oliva (opcional)
el suc d'una llimona (opcional a no ser que no es faci amb oli)
pebre negre (opcional)
un grapat de menta o anet (opcional a no ser que no es faci amb oli)
sal

1) Posar a escórrer el iogurt.
2) Pelar i trossejar el cogombre i posar-lo a escórrer amb una mica de sal. Si té moltes llavors, treure-les-hi.
3) Al cap d'una horeta, posar tots els ingredients a la batedora i triturar-los. Si es fa amb oli, anar-lo afegint poc a poc fins que quedi tot lligat.
4) Deixar reposar una hora a la nevera.

La salsa es pot guardar uns dies a la nevera. Això sí, escorreu-la i remeneu-la de nou abans de servir.

5 comentaris:

Clara ha dit...

Oooooh mira l'altre dia vaig prendre una amanida amb salsa de iogurt i vaig pensar que havia de buscar una recepta per fer-ne, tú creus que aquesta quedarà bona a l'amanida?

bueno, hi provo i et dic... ;)

el taller de cuina ha dit...

Jo el faig sense triturar, picant el cogombre molt petitó. Però així ha de quedar més fi, per a aquells a qui no agraden els "tropezones"!
petonets

Na Galaena ha dit...

És una opció a provar! El que jo em pregunto: tu també hi poses oli?

Clara ha dit...

Doncs l'he provat de fer i efectivament ha quedat massa líquida! Com poses a escórrer el iogurt i el cogombre, en un colador? Potser s'ha de fer amb iogurt tipo griego o sense batir com diuen x aqui...

Na Galaena ha dit...

Sí, sí, ha de ser amb un iogurt grec, clar que jo el vaig fer amb un que no ho era però com que era comprat directament a la dairy no vaig notar la diferència.

Per escórre'ls, en un colador dels fins el iogurt i en un de normal el cogombre.